علت کار نکردن اسپیکر لپ تاپ
نوشته شده توسط : بهاره مقاسیان

کار نکردن اسپیکر لپ تاپ بسیار ناامید کننده است، زیرا بیشتر افراد تمایل دارند به‌صورت آنلاین به موسیقی گوش و یا با لپ تاپ خود فیلم تماشا کنند. بنابراین، هنگامی که بلندگوها ازکار می افتند، لپ تاپ شما هیچ صدایی نخواهد داشت. گاهی اوقات حتی اگر بلندگوها خراب شوند هم می‌توانید از هدفون استفاده کنید، اما همان سطح از رضایت را که بلندگوها فراهم می‌کنند، هدفون ارائه نمی‌دهد. درضمن زمانی که می‌خواهید با دوستانتان فیلم ببینید، نمی توانید از هدفون استفاده کنید. با این حال، جایی برای نگرانی نیست، زیرا این موضوع به‌‎راحتی حل می‌شود.

علت کار نکردن اسپیکر لپ تاپ

در ادامه چند راهکار برای رفع مشکل کار نکردن بلندگو لپ تاپ خواهیم گفت.

۱- گیرکردن جک صوتی

رایج‌ترین موردی که منجر به کار نکردن اسپیکر لپ تاپ می‌شود، گیرکردن یک ئشیء در جک صدا است. این امر باعث می‌شود که بلندگوها به‌خوبی کار نکنند. اما هنگام خارج کردن این شیء، باید بسیار مراقب باشید. در اینجا نحوه انجام این کار را خواهیم گفت:۱- جک صوتی را فشار دهید و سپس آن را خیلی سریع بیرون بیاورید.
۲- سپس یک تکه از پنبه گوش پاک کن را کنده و آن را با دقت و به ملایمت داخل جک صوتی فرو کنید.
۳-  حالا یک خلال دندان را داخل جک صوتی قرار دهید و درست مانند پنبه آن را داخل جک بچرخانید.
۴- هنگام قرار دادن خلال دندان، بسیار ملایم آن را در جک صوتی جابجا کنید، زیرا در صورت فشار اضافی، به‌راحتی می‌توانید جک را بشکنید.

 

۲- تنظیمات قطع صدا را بررسی کنید

گاهی اوقات مشکلی که منجر به کار نکردن بلندگوهای لپ تاپ می‌شود ناشی از تنظیمات صدا است. برای بررسی این امر، فقط کافی است روی زبانه میزان صدا در نوار وظیفه کلیک کنید و ببینید که آیا این گزینه خاموش است یا خیر.

کافی است آن را از حالت خاموش خارج کرده و میزان صدای موردنیاز را تنظیم کنید تا بلندگوهای لپ تاپ شما مجدد شروع به کار کنند.

گاهی کار نکردن بلندگوی لپ تاپ، به‌دلیل تنظیم نبودن صدای آن است

۳- از عیب یاب ویندوز ( Troubleshooter  ) استفاده کنید

ویندوز برای عیب‌یابی مشکلات مختلف، یک نرم افزار داخلی دارد که برای اسپیکرها نیز کارایی دارد. در اینجا ویندوز ۱۰ را به‌عنوان نمونه انتخاب می‌کنیم. برای عیب‌یابی بلندگوهای لپ تاپ باید موارد زیر را انجام دهید:۱-  به منوی start سپس گزینهsetting  و بعد از آن Update & Security بروید.
۲-  گزینه‌های بسیاری در سمت چپ صفحه وجود دارد، گزینه Troubleshoot را از آنجا انتخاب کنید.
۳-  برای عیب‌یابی بلندگوی لپ تاپ، روش‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد، اما شما روی Playing Audio کلیک کرده و سپس از کادر باز شده روی Run the Troubleshooter کلیک کنید.

تعمیر بلندگوی لپ تاپ از طریق Troubleshoot امکان‌پذیر است

۴- یک صفحه جدید با راهنمایی کامل برای شما باز می‌شود، دستورالعمل‌های مربوط به آن را دنبال کنید. این روند عیب‌یابی در بیشتر موارد مشکل را حل می‌کند.


۴-  درایورهای صوتی خود را حذف و نصب کنید

ویندوز دارای درایورهای مختلفی برای صدا و بلندگوها است، اما گاهی اوقات آنها قدیمی می‌شوند و عملکرد بلندگوهای لپ تاپ را محدود می‌کنند. حذف سریع و به دنبال آن نصب این درایورها، راهی است که برای رفع این مشکل کاربرد دارد. کاری که شما برای رفع این مشکل باید انجام دهید، به‌صورت زیراست:
۱- کلیدهایwindows + R  را فشار دهید.

۲- در کادر باز شده عبارت devmgmt.msc را تایپ کرده و سپس دکمهenter  را بزنید تا صفحه device manager باز شود.

۳- روی گزینه “Sound, Video and Game Controllers  ” کلیک کنید و آن را باز کنید.
۴- اکنون همه درایورهای صوتی را یک به یک از لیست حذف کنید.

نصب مجدد درایور صوتی می‌تواند مشکل کار نکردن بلندگوی لپ تاپ را حل کند

۵- هنگامی که همه درایورها را حذف کردید، لپ تاپ شما به‌طور خودکار ری استارت می شود.

اگر همه رفع مشکلات فوق را امتحان کردید و مشکل همچنان ادامه دارد، مشکل شما سخت افزاری است و باید دستگاه را به مراکز معتبر تعمیرات منتقل کنید.

سامانه آچارباز با در اختیار داشتن تعمیرکارانی متخصص و ماهر، آماده ارائه خدمات تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر به شما است. فقط کافیست در این سامانه ثبت نام کنید و درخواست خود را ثبت کنید. در کمترین زمان ممکن، متخصص تعمیر لپ تاپ در محل شما حضور خواهد داشت.

 

منبع:

myfixguide.com

 




:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: